Kort verslag - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Bart Bouwman - WaarBenJij.nu Kort verslag - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Bart Bouwman - WaarBenJij.nu

Kort verslag

Door: Bart Bouwman

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 November 2014 | Nederland, Deventer

Eindelijk weer een keer internet. Vandaag speciaal naar SeneGambia gereden om een reisverslag te plaatsen, bij aankomst deed het internet het niet. Lekker gezwommen en gegeten en nu kan ik eindelijk weer is wat van mij laten horen.

Het gaat hier super goed. Afgelopen en aankomende week is Rianne uit Nederland over gekomen. Zij geeft op de Gaye Njorro Skills Academy waar Lasse en ik onze lessen verzorgen een vervolg cursus van haar eerdere massage lessen. Het is leuk om met zijn drieën samen te werken en de studenten krijgen zo veel individuele aandacht, waarmee zij hun vaardigheden kunnen verbeteren. Morgen gaan Lasse en ik met het schoolhoofd naar de ministry of higher education. Wat er precies wordt besproken is nog niet bekend, maar dat zal morgen wel blijken. Verder heb ik op vrijdag een cultuurproject over de backway. Interessant onderwerp om in te verdiepen en een serieus probleem in Gambia.

Vrije tijd wordt veel besteed om mooie plekken te bezoeken. Gisteren in Makasutu geweest. Twee keer oog in oog gestaan met een baviaan. Ik zag een moeder baviaan met een kleintje en dacht daar ga ik een foto van maken. Van te voren had ik gevraagd of ze gevaarlijk waren aan de gids, hij zei dat ze niks deden. Tot dat ik dus te dichtbij kwam met mijn camera. Er kwam een andere baviaan van de zijkant aangerend met een krijsend geluid. Ik schrok en riep Atsja en liep snel naar achteren. Gelukkig viel hij niet aan. Maar toch hardleers, want einde van de dag was de gids een baviaan aan het uitdagen. Hij wist duidelijk wat hij deed, want de baviaan rende voor hem weg zodra hij dichtbij kwam. De gids draaide zich om en liep weg toen dacht ik dat kan ik ook. Dus ik deed hetzelfde wat de gids deed, maar toen kwam de baviaan gelijk met een sprint en gekrijs aangestormd. Er zat +/- 2 meter afstand tussen de baviaan en mij. Ik blijf staan, want de gids had verteld na de eerste ontmoeting niet weg te lopen. Gelukkig kwam de gids weer terug en rende de baviaan weer weg. Een mooie ervaring.

Uitgaan is super leuk hier. Gezellige sfeer, wordt over het algemeen weinig alcohol gedronken en weinig tot niet gevochten. De afrikanen kunnen echt goed dansen!

Gisteravond nieuwjaar gevierd van de moslims met Mamadi zijn familie. Was echt gezellig, speciaal drankje gemaakt met zijn zussen, lekker gegeten en buiten gezeten tot half 2 snachts.

Volgend weekend gaan we met de groep het binnenland in voor twee dagen.

Voor nu is dit het weer, Lasse en ik gaan in Senegambia uiteten en daarna terug met de motor naar Brikama.

  • 03 November 2014 - 22:04

    Liesbeth:

    leuk om weer een verslag te lezen.Zoek voor ons ook maar een paar mooie uitstapjes uit.
    Wordt genieten samen! XXX papa en mama


  • 05 November 2014 - 15:20

    Ric:

    Ha die Bart, ik hoor het: still going strong. Leuke verhalen, man!
    Ik begrijp dat je moeder wil dat je nog een baviaan voor haar overhoudt! :)
    Groet, Ric

  • 05 November 2014 - 19:49

    Wim :

    Hoi Bart.
    Goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Prachtige ervaring lijkt me. Ik begrijp uit liesbeth's reactie dat ze je nog gaan bezoeken, veel plezier daar samen!
    Buurman Wim

  • 06 November 2014 - 19:42

    Alie Meijer:

    Ik vond het erg grappig je verhaal over de bavianen te lezen. Hoelang ben je daar nu al? Ik kan lezen dat je het daar naar je zin hebt. Heb je al veel gezien? Ik weet niet meer te schrijven, wens je nog heel veel plezier en stuur je ons antwoord terug?

    Hartelijke groetjes van Alie Meijer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Under construction. studying physiotherapy in the Netherlands. I'm now in my 3 year

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5927

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 16 Januari 2015

Fysiotherapie in Gambia

Landen bezocht: